Om Klubben

Vi er en motionscykelklub som mødes til træning 3 gange om ugen, tirsdag, torsdag og søndag, med afgang fra Kvarterhuset på Junghansvej i Kolding, se tidspunkter her. Desuden er der rig mulighed for at få nogen med ud at køre på andre dage - det klarer vi som regel via vores facebook-gruppe, som du finder et link til på forsiden. Vi deler os i hold, hvor rytterne har næsten samme niveau, på den måde får alle en god tur.

Ud over motionen går vi op i det sociale, vi opfordrer til at alle ryttere mødes og får en snak om turen samt møder nogle af rytterne fra de øvrige hold. Desuden afholder vi forskellige arrangementer, som f.eks. temaaften, bowling, lerdueskydning, rødvinssmagning, fester og meget andet.

Mange af medlemmerne er også med i vores Facebook-gruppe, som bliver flittigt benyttet til at kommenterer på gennemførte ture eller kammeratlige drillerier fordi man tabte en skiltespurt eller punkterede lidt for ofte, alt sammen med et glimt i øjet.

Cafe holdet er for seniorerne, der mødes hver mandag i cykelsæsonen kl 9.00 i Kvarterhuset og får sig en kop kaffe med brød og cykler en tur bagefter i roligt tempo.

Der er også plads til de rigtig hurtige, vi har flere medlemmer, som kører licensløb og vi stiller talrigt op til forskellige løb rundt om i landet, hvor vi plejer at gøre en god figur.

Endelig arrangerer vi også ture til udlandet, klubben har været i Harzen, Alsace, adskillige gange i Italien og Alpe d'Huez.

Det er en klub med plads til alle aldre, vores medlemmer er fra 24-74 år og begge køn.

Hvis du holder af at cykle, kan vi derfor kun anbefale dig, at du kigger forbi på en træningsaften og kører med en tur - det er helt sikkert noget for dig. Vi har blot to krav: du skal køre på racercykel (eller MTB om vinteren) og du skal have hjelm på.

Kontingent pr år er fastsat til 300,- kr.

Vel mødt.